FrazPC.pl

Dell XPS 15 9550 - kolejne urządzenie z niebezpieczną baterią? [Akt.]

Bateria … tak mały element, a jednocześnie tak ważny i w ostatnich latach sprawiający producentom sprzętu wiele problemów. Najczęściej narzekamy na fakt zbyt krótkiego czasu pracy urządzenia na akumulatorze, na co wpływ ma m.in. tendencja do jak największego odchudzania elektroniki, co oznacza cięcia w kwestii baterii. Stąd też najpopularniejszy ostatnio trend umieszczania np. w smartfonach baterii niewymiennych, bo inaczej niemożliwe jest stosowanie atrakcyjnego designu unibody.

Raz na jakiś czas słyszymy jednak o jeszcze poważniejszych problemach, a mianowicie przegrzewających się bateriach, czasem do bardzo niebezpiecznego poziomu. Mieliśmy tego przykład choćby przy aferze z zapalającymi się akumulatorami w Galaxy Note 7, a teraz jeszcze inną przypadłość zgłasza nam jeden z naszych użytkowników, Paweł Bernadowski.

product-large_dell-xps-15-9550-i7-6700hq8gb25610pro-fhd-306394_pr_2015_10_23_8_48_16_392

Opisuje on swój problem z prestiżową serią laptopów Della, a konkretniej modelem XPS 15 9550, którego bateria puchnie do tego stopnia, że … wypycha z obudowy touchpad. Cała sprawa została oczywiście zgłoszona do producenta, a w ramach gwarancji NBD (NEXT Busssines Day) powinna zostać rozwiązana w trybie niemal natychmiastowym, tymczasem użytkownik otrzymał odpowiedź, że serwis zajmie się tym dopiero 18 sierpnia, czyli po najbliższym długim weekendzie. Oczywiście jakość serwisu to już temat na inny artykuł, więc wróćmy do zdjęć przedstawiających zgłoszony problem:

20170809_170513

20170807_183857

Szybko okazało się też, że przypadek Pawła nie jest odosobniony, bo w sieci można znaleźć również sprawę użytkowniczki serwisu wykop.pl opisującej swoją historię pod Nickiem anna_jo. Tym razem sytuacja była jeszcze poważniejsza i dotyczyła modelu XPS kosztującego ok. 10 000 PLN, ale zaczęła się dokładnie tak samo jak u Pawała, czyli wystającego nad obudowę touchpada. A co w tym wszystkim najciekawsze, konsultanci Della od razu wiedzieli o co chodzi, wskazując na problem z baterią i sugerując, żeby Anna sama rozkręciła obudowę i upewniła ich w tym przekonaniu (również przy gwarancji NBD). Ta odmówiła, ale reklamacja i tak została przyjęta, tyle że … klientka została poinformowana, że baterii nie ma i musi czekać. Wszystko trwało 3 tygodnie, a kiedy wreszcie pojawił się u niej konsultant, stało się coś mocno nieoczekiwanego, bo jak pisze:

Wyjął baterię, włożył do pudełka. A ona nagle zaczęła się iskrzyć, po czym zapłonęła wraz z opakowaniem. Było takie ognisko kilkadziesiąt centymetrów w jego rękach… Pobiegliśmy do łazienki – wsadziliśmy to pod prysznic. Po dobrych kilkudziesięciu sekundach, nadal bateria się paliła. Wrzuciliśmy ją do miski z wodą i po kilku minutach wreszcie przestała się żarzyć. Było biało od dymu, wszędzie był popiół.

Zapytałam Pana czy nowa bateria też tak się zachowa. Powiedział, że tak i że jest to tylko kwestia czasu. Ja na to, że do tego czasu pewnie skończy się gwarancja, no i jak to, że dają mi umyślnie wadliwy element?... I co dalej? A Pan na to, że mogę sobie wykupić dodatkową gwarancję do 5 lat, albo płacić za każdym razem za wymianę. Jego zdaniem ok 500 zł. Czyli jak ze 3 lata potrzymam laptopa – to dodatkowe 1,5k z własnej kieszeni mam wykładać. Na stwierdzenie, że to chore i to nie ja za to powinnam płacić i pytanie co mogę z tym zrobić – Pan szczerze odpowiedział: „UOKIK”

01dfmal_grljkrfw9c2mhimynkiwavqgwvl1ixr1_wat600

Niestety wygląda więc na to, że Dell, a przynajmniej jego serwisanci, doskonale znają problem, ale nie zamierzają z tym nic zrobić, naciągając swoich klientów na dodatkowe koszty, a nawet ryzykując ich zdrowiem. Aż trudno w to uwierzyć, bo chodzi przecież o jednego z komputerowych gigantów, na dodatek cieszącego się dobrą opinią i szacunkiem klientów, więc uznaliśmy, że uczciwie będzie poprosić go o przedstawienie swojej opinii w tej sprawie. Wysłaliśmy już stosowną wiadomość i czekamy na komentarz Della i jak tylko uda nam się dowiedzieć czegoś więcej, od razu Was o tym poinformujemy.

W międzyczasie polecamy też lekturę zagranicznych stron i for internetowych, gdzie podobnych przypadków również nie brakuje:

ttps://www.reddit.com/r/Dell/comments/6eqc0t/xps_15_9550_battery_bulging_swollen_touchpad/

http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/19993560

http://imgur.com/gallery/OV0R5

http://forum.notebookreview.com/threads/xps-15-battery-failures.798227/

https://www.youtube.com/watch?v=fuM-Cdv3nlk

http://alquistconsulting.blogspot.com/2017/07/dell-xps-15-9550-swollen-battery.html

http://www.mod-gadget.com/dell-xps-laptops-widely-suffering-from-swollen-battery/

http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/19991419?pi41097=1

 

Przy okazji dziękujemy też Pawłowi Bernadowskiemu za zgłoszenie sprawy, dzięki czemu mamy szansę zareagować i uczulić na problem wszystkich użytkowników serii Dell XPS.

Aktualizacja: Dziś otrzymaliśmy krótki komunikat Della w tej sprawie o następującej treści:

„Firma Dell traktuje wspomnianą sytuację bardzo poważnie. Obecnie badamy sprawę i zbieramy informacje. Więcej szczegółów podamy tak szybko jak to możliwe.”

Niebawem powinniśmy mieć więcej informacji.

Copyright © 2012 - 2017 Cyfrowy Polsat S.A.