FrazPC.pl

Nokia zamyka dział Ozo VR i zwalnia 310 pracowników

Nokia stworzyła sferyczną kamerkę Ozo, by wejść na rynek prężnie rozwijającej się technologii wirtualnej rzeczywistości, ale bez konieczności rywalizacji z firmami specjalizującymi się w headsetach VR, jak Oculus Rift. Najwyraźniej jednak nie wszystko poszło zgodnie z założonym polanem, ponieważ Finowie wstrzymali pracę nad Ozo i zwolnili 310 osób odpowiedzialnych za ten projekt (blisko 1/3 pracowników Nokii).

Firma stwierdziła, że "wolniejszy od spodziewanego rozwój rynku VR" zmusił ich do optymalizacji inwestycji w wirtualną rzeczywistość, co przełożyło się na te cięcia. Obecnie Nokia zamierza koncentrować się na cyfrowych projektach związanych ze zdrowiem, w szczególności tych przejętych wraz z zakupem Withings, a także dochodowym licencjonowaniu swoich marek.

Producent zapowiedział Ozo w 2015 roku, kiedy to kamerka została wyceniona na 60 000 USD. Cena od razu wskazywała, że mamy do czynienia z produktem skierowanym do profesjonalistów, a sprzęt potrafił nagrywać w 360°, nadawać na żywo, prowadzić monitoring, a nawet automatycznie "zszywać" obraz. Nie obyło się jednak bez kontrowersji wokół Ozo, ponieważ Disney, UEFA, Sony Pictures, a także inne duże firmy, które nabyły sprzęt od Nokii do nagrywania treści VR, pozwały Nokię po tym, jak ta obniżyła cenę kamerki do 45 000 USD.

Ozo jest już więc praktycznie martwe, ale producent obiecuje wsparcie dla tych klientów, którzy nabyli to urządzenie. 

dims_04

Copyright © 2012 - 2017 Cyfrowy Polsat S.A.