FrazPC.pl

Gracze nie chcą mikrotransakcji? Wyniki Activision Blizzard mówią coś innego

W ubiegłym roku bardzo głośno było na temat loot boxów i wszelkiego rodzaju mikrotransakcji, a gracze otwarcie wyrażali swoje niezadowolenia z tego typu form wyciągania pieniędzy przez wydawców. Szkoda tylko, że deklaracje i opinie wygłaszane na forach nijak mają do rzeczywistych działań i raczej nie ma co liczyć na szybkie zniknięcie mikrotransakcji z gier, wręcz przeciwnie, spodziewać można się ich upowszechniania.

Takie wnioski wysnuć można z najnowszego raportu finansowego Activision Blizzard - firma w ubiegłym roku wygenerowała z zakupów w grze aż 4 mld USD, a chodzi o wszelkiego rodzaju mikrotransakcje, czyli DLC, loot boxy, itp. W samym czwartym kwartale, czyli w okresie, gdzie najgłośniej krytykowano tego typu formy dodatków (choćby za sprawą Star Wars Battlefront 2), przyniosły one wydawcy aż 1 mld USD.

Najwięcej w ten sposób wygenerowały gry studia King, czyli twórcy Candy Crush Saga i Shuffle Cats. Studio to samodzielnie osiągnęło z mikrotransakcji 2 mld USD, ale drugą połowę przyniosły gry z konsol i PC. Jest to absolutny rekord Activision Blizzard, ponieważ całkowity przychód firmy wyniósł 7,16 mld USD, co oznacza, że wyraźnie ponad połowa obrotów pochodzi z zakupów wewnątrz gier, a spodziewać można się, że ten rok przyniesie jeszcze lepsze rezultaty. Wydaje się więc, że dopóki gracze nie przestaną korzystać z tego typu zakupów, tak długo firmy będą raczyć nas mikrotransakcjami.

cundy_crush

 

Copyright © 2012 - 2018 Cyfrowy Polsat S.A.